Marcus Johansson nedskickad till Hershey i AHL

Marcus Johansson som missat Washingtons sex senaste matcher pga en höftskada har blivit nedskickad till Hershey. Marcus kommer att spela sin första AHL-match mot Charlotte Checkers (Carolina Hurricanes farmarlag) 21.00 imorgon och han kommer att ha nummer 17 på ryggen.

Marcus Johansson

Marcus Johansson. Foto:Bridget Samuels

Han han har inte blivit nedskickad till AHL i traditionell mening dvs pga att han inte är tillräckligt bra eller att laget måste skicka ner honom av ekonomiska/lönetaksskäl. Det kan närmast jämföras med ett ”conditioning stint” även fast det officiellt inte är det.

Han behöver få mycket istid och komma upp i matchtempo igen och då är det här den bästa lösningen. Min gissning är att han spelar två matcher för Hershey; matchen imorgon och deras nästa match som är natten mellan tisdag och onsdag, också den mot Checkers. Men till Caps match mot Tampa på fredag tror jag han är tillbaka i NHL igen.

Washingtons match mot Flyers startar 23.00 imorgon.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Marcus Johansson nedskickad till Hershey i AHL

  1. Tess W skriver:

    Jag vet att jag är dålig på att kommentera men läsa gör jag dagligen, tro inget annat!

    Jag tror Caps vinner med 7-2 mot Flyers!
    Bäckis gör 1 mål.

    Stora kramar Tess W

  2. Joel skriver:

    5-3 tror jag. Semin nätar, Ovechkin nätar, bäckis assisterar till båda.

  3. xa2173 skriver:

    Fehr med ett bra avslut. 1-1 efter första. Jag läser också, men ser mest NFL än så länge under denna tiden av säsongen.

  4. xa2173 skriver:

    2-2 efter två perioder, men nu lägger jag mig. Bäckström kall assist till Semin för andra kvitteringen

Kommentera

