Rapport från dagens träning – Marcus Johansson skadad

Efter att ha läst i genom twitterskörden så verkar det ha hänt en del på träningen i dag.  Det var mycket fokus på powerplay av naturliga skäl -laget har bara gjort mål på en av tretton chanser i powerplay än så länge.

Dany Sabourin (andremålvakten), var inte med på dagens träning på grund av personliga skäl.

Kedjorna på träningen var: Ovechkin-Fleischmann-Knuble, Laich-Backstrom-Semin, Chimera-Hendricks-Fehr, King-Steckel-Gordon.

Med andra ord såg det ut som väntat med undantag för att Flash och Bäckström har bytt plats. Det återstår dock att se om det blir en rockad mellan Flash och Bäckström även under matchen i morgon.

Matt Bradley åkte skridskor för sig själv före den officiella träningen började men är fortfarande ”day-to-day” det samma gäller för Tom Poti. BB förväntar sig inte att de kommer spela imorgon men det finns en möjlighet att de spelar till helgen.

Varlamov säger att han är redo för att spela men det är ändå Neuvirth som kommer att få chansen i mål imorgon. Det blir hans fjärde match sedan i fredags.

Så till de tråkiga nyheterna. Marcus Johansson som spelade väldigt lite i sista perioden tränade inte och är listad som week-to-week med en lower-body injurie. Han täckte ett skott med foten/benet i första perioden i går och att han direkt blir uppsatt som vecka till vecka är verkligen inget bra tecken, så länge spelaren inte ligger i koma brukar de bli listade som dag till dag till att börja med. BB räknade definitivt bort honom från att spela några matcher till helgen.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Rapport från dagens träning – Marcus Johansson skadad

  1. xa2173 skriver:

    1/13 i boxplay kan jag köpa🙂

  2. Malin skriver:

    Facepalm.
    Tack, jag har fixat det.

  3. Malin skriver:

    Washington slog Islanders med 2-1. 8 och 19 hade 1 mål och 1 assist var.

  4. xa2173 skriver:

    Neuvirth bra match igen. Men visst märks det att en av alla free agent försvarare hade vart en bra sign, framförallt när Poti saknas.

  5. Tess W skriver:

    Okej, 2-1 är ju inte 3-1 som jag tippade MEN att Bäckis måltorka släppte hade jag ju rätt i alla fall.

    Nästa match vinner Caps med 5-1!
    Nr 8 (måste det vara så svårstavat? Tror jag kallar honom Ove hädanefter alltid retar det nån eller hur Xa2173?) nummer 8 Ove gör hattrick!

    Xa, idag är min brorsa nere i Göteborg och ska titta på Frölunda matchen.
    Om du är där och träffar nån Gävlebo kan du väl fråga om han har en syrra som heter Tess….eller Tessan som han säger.
    Då är det min bror, var snäll emot honom!

    Stora kramar Tess W

  6. xa2173 skriver:

    Ajaj, jag missade att gå och leta din broder igår. Så jag kunde varken vara snäll mot honom eller fråga om han verkligen var Tessans bror. Visste jag skulle vart inne här och läst igår kväll, man missar alltid något.

    Ove blir kalas, mina fingrar brukar styra mot Ovie när det ska förkortas. Det blir dock inte hälften så kul🙂

  7. Tess W skriver:

    Äh, det var väl lika lite att se som Brynäs matchen kan jag tänka mig!
    VARFÖR vinner inte det lag man hejar på jämt?
    Hoppas brorsan ändå njöt över att se ”sitt” lag spela live!
    Det har han bara gjort en gång förr.Alltså i Skandinavium här går han på alla matcher men en hemma match är ju alltid en hemma match eller hur?

    Ovie där var det jag letade efter men inte hittade! Ja men Ove blir nog lättare för mig att komma ihåg Ove.

    Stora kramar Tess W

  8. Tess W skriver:

    Äh, det var väl lika lite att se som Brynäs matchen kan jag tänka mig!
    VARFÖR vinner inte det lag man hejar på jämt?
    Hoppas brorsan ändå njöt över att se ”sitt” lag spela live!
    Det har han bara gjort en gång förr.Alltså i Skandinavium här går han på alla matcher men en hemma match är ju alltid en hemma match eller hur?

    Ovie där var det jag letade efter men inte hittade! Ja men Ove blir nog lättare för mig att komma ihåg.

    Stora kramar Tess W

Kommentera

