I went to a fight and a hockey game broke out – Washington Capitals – New Jersey Devils 7-2

Efter bottennappet mot Atlanta igår natt fick Washingtonspelarna rejält med bassning av tränarna och det hade dom verkligen gjort sig förtjänta av. Som BB sa på presskonferensen efter nattens match. ”Alex var stjärnan vid videogenomgången efter Thrashers matchen  och det tycker han inte om.” Han visade sig från sin bästa sida i den här matchen och hade två mål (varav ett på straff, vilket är ett mirakel i sig) och en assist.

Marcus Johansson hade en bedrövlig första period – en riktig indianare i försvarszonen; han leverade en perfekt passning Jason Arnott som tacksamt tog emot och gjorde 1-0 till Devils. Marcus bidrog också starkt till att Tallinder kunde göra 2-1 målet för Jersey. John Carlson stack emellan med ett mål ironiskt nog var det ett  klassiskt ”Ovie-använder-Tallinder-som-screen-mål” men givetvis la han till sin vanliga signatur – att inte titta på målet överhuvudtaget.

Marcus Johansson och laget i övrigt hade dock en mycket andra halva av matchen. Rytmen och flytet i spelat som inte fanns mot Atlanta var tillbaka igen. Att Marcus Johansson skulle ha vunnit 7/11 tekningar som den offentliga  statistiken påstår ställer jag mig mycket tveksam till. Om man  inte har ändrat definitionen av en vunnen tekning till att – Ge bort pucken till motståndarlaget=vunnen tekning.

Andrakedjan fortsätter att vara Caps bästa lina i alla fall i offensiven. Flash hade 2 poäng i matchen båda i andra perioden. Hans passning till Chimeras 4-2 mål var en riktig delikatess.

New Jersey ledde matchen med 2-1 efter en period och släppte sedan in sex raka mål vilket förklarligt nog gjorde dem väldigt griniga.

04.03 i tredje perioden Jason Chimera och David Clarkson slåss. Clarkson van den fighten klart.

15.43 Mike Green och Ilja Kovalchuck slänger handskarna och sedan.. ja, det går helt enkelt inte att beskriva med ord. Jag skratta så jag grät. Jag tror inte ens att jag skrattade så mycket när jag såg Semin vs Staal.

15.47 Matt Hendricks mot Rod Pelley. Jag utser Hendricks till segrare i den  fighten.

15.49 Matt Bradley mot David Clarkson (igen). Brads segrare, han blödde inte ens!

15.53 BB skickar ut sina yngsta spelare på isen för att absolut inte inbjuda till mer fighting men Pierre Luc Letourneau-Leblond fattar inte vinken utan  försöker få Marcus Johansson att slåss två gånger vid tekningen, Marcus säger nej tack. Vilket får PLL att jaga efter honom på isen och attackera honom. Den där koden som ska finnas har tydligen blondie aldrig hört talats om. En verklig fullblodsidiot. Det var fint att se att John Carlson var bered att stå upp för sin nya lagkompis (även fast det kan komma att kosta).

PLL åkte givetvis på en instigator. Han kommer att bli avstängd i en match och hans tränare John MacLean kommer att få betala böter på 10 000 dollar. Och vad värre är för Devils det kan bli svårt att komma under lönetaket. De har redan en liten trupp på bara 20 spelare de har helt enkelt inte råd att ha med mer spelare i truppen. För att göra etter värre så fick Anton Volchenko utgå tidigare i matchen efter att ha täckt ett slagskott från Nicklas Bäckström med ansiktet. PLL vet att de i praktiken redan är nere på 19 spelare och ändå gör han något så obotat dumt. I och med hans automatiska avstängning är dom nu nere på endast 18 spelare utan att ha råd att kalla upp någon ny. Det verkar som en hopplös situation men New Jerseys GM Lou Lamoriello är expert på att ta sig ur sådana här kniviga situationer på mer eller mindre lagliga sätt.

Det här inlägget postades i Referat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till I went to a fight and a hockey game broke out – Washington Capitals – New Jersey Devils 7-2

  1. Tess W skriver:

    Jag fick mig också ett gott skratt ! Ett roligt slagsmål!

    Stora kramar Tess W

  2. Joel skriver:

    Jag dog av skratt jag med! Dock tycker jag att den följdes av alldeles för många efter det, men aja.

    Hur Ovechkin gjorde mål med 4 man omkring sig (kolla reprisen) är simply put incredible..

    Andra kedjan tycker jag fortsätter göra bra ifrån sig, må de få så bra kemi att det blir bra under slutspelet… då har vi 2 riktigt farliga kedjor!

    Jag missar Ottawa matchen men jag kommer antagligen ladda ner den efter och komma hit sedan. Hörs då!

  3. xa2173 skriver:

    Äntligen är hockeyn igång, efter att ha vart insnöad på NFL sedan premiären. Nu blir det svårt få tiden gå ihop

  4. Malin skriver:

    Jag är ganska anti när det gäller slagsmål generellt sett inte så att jag vill förbjuda de på något sätt men jag blir oftast bara uttråkad när folk börjar slåss under en match. Men nu har det varit två underhållande fighter i rad; först Pavel och sedan Green. Jag hoppas dock att Green aldrig gör om det för bara tanken på att han skulle bli långtidsskadad skadad pga något så dumt som ett ”slagsmål” eller vad man nu ska kalla det…

    Det finns nog ingen bättre förklaring till att han kunde göra det målet än att han är Ovechkin helt enkelt. Det är en del prat om att han är inläst och att alla kan hans moves (jag är själv skyldig till att göra det i bland) men man sagt det sedan hans andra match i junior VM och han bara forsätter att göra mål så bevisligen har det ingen betydelse att alla vet hur han gör det – han gör sina mål ändå.

Kommentera

