Arron Asham

Arron Asham har hittat ett nytt hem hos Pittsburgh Penguins han har skrivit på ett 1-årskontrakt värt 700 000 dollar. Asham är en 32-årig forward och han är en riktig energispelare som oftast spelar i tredje eller fjärde kedjan och slåss när det behövs. Han har aldrig gjort särskilt mycket poäng men kan blänka till ibland och visa prov på riktigt bra teknik och målsinne. Lyckligtvis händer det inte så ofta.🙂

Arron Asham

Inga mer sådana här bilder tack.

Han har gått från mitt näst mest hatade NHL-lag Philadelphia Flyers till mitt mest hatade Pittsburgh Penguins. På tala om hat så är det få lag som tycker så illa om varandra som Fleyers och Penguins det är ett klassiskt lokalderby mellan de två lagen båda hör nämligen hemma i den amerikanska delstaten Pennsylvania. Det enda laget från Pennsylvania som jag tycker om är Hershey Bears. Go Bears!

Det här inlägget postades i Ramblings och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Arron Asham

  1. Tess W skriver:

    I dagens Gefle dagblad är det en intervju med Bäckis!
    Gå in på http://www.gd.se om ni vill läsa.
    Nu börjar jag veeeeeeeerkligen längta efter hockey matcher både i elitserien och NHL!
    Stora kramar Tess W

  2. Malin skriver:

    Jag håller verkligen med hockeysäsongen kan inte dra igång snabbt nog. Vi för nöja oss med försäsongsmatcher ett tag till tyvärr.

    Det verkar som att NB19:s mål den här sommaren är att besöka så många barnsjukhus som möjligt, först sin egen välgörenhetsstiftelse sedan Icebreakers alla sjukhusbesök och i nästa vecka ska han vara med på lekterapin på sjukhuset i Gävle.

  3. Tess W skriver:

    Jaså, vet du vilken dag och tid han skall vara på Lekterapin?
    Vi går där uppe för två av barnen har astma och allergier.
    Kanske skulle gå dit….

    Tess W

  4. Malin skriver:

    Tisdag 16.00.

  5. Tess W skriver:

    Är det någon mer än jag som reagerat på att Bäckisbloggen har gått till de sälla jaktmarkerna?
    Den är puts väck!!!
    Har inte varit med om att en blogg blivit borttagen förut, fick en chock, trodde att man skulle kunna gå in och titta på det som skrivits där forever liksom….

    Kommer du att köra något liknande när det blir matcher, att de som vill kan skriva om matchen (Caps alltså) medan den pågår och efteråt så kan man göra det i ett speciellt inlägg?

    Var på tränings matchen mellan Brynäs och AIK men såg inte till Bäckis i publiken.
    Men Tommy ”Sjödda” Sjödin satt i publiken i alla fall!
    Saknar fortfarande honom på isen liksom Ove Molin!!!

    Stora kramar Tess W

  6. Tess W skriver:

    Nu är jag grinig, Gästrikland blev precis utslaget av Östergötland ur TV-pucken!
    Sensation enligt Wikegård, tyvärr sensation åt fel håll för min smak!

    Snart börjar i alla fall Elitserien.
    Brynäs-Modo direkt hur skall det gå Malin?
    Jag tror Brynäs vinner med 3-2, vad tror du?
    Jag skall inte dit, ska du?

    När är första Caps matchen?

    Stora kramar Tess W

  7. Malin skriver:

    Jag ska inte på matchen och tror tyvärr att Brynäs vinner.🙂
    Första riktiga matchen för säsongen är 8 oktober.
    Första träningsmatchen är 22 september mot Columbus.

  8. Tess W skriver:

    Ja, 2 mål för Modo vart ju rätt men var tog Brynäs 3 mål vägen?
    Grattis Malin!
    Var tydligen en seg föreställning så jag saknade inte alls att se den;)
    Bättre lycka nästa gång Brynäs!

    Snart börjar NHL!

    Stora kramar Tess W

Kommentera

