En uppdatering om Tom Poti och hans seriemördarögon

Tarik har pratat med Tom Poti och han är fortfarande allergisk mot typ allting (framförallt att rensa egna zonen i box play) men hans öga är på bättringsvägen. Hans högeröga blev allvarligt skadat i match nummer sex mot Motreal. Han har fortfarande inte full känsel i ansiktet men han förväntas bli helt återställd. SeriemördarögonJag är övertygad om att att han är en hyvens kille men jag kan inte de den blicken utan att tänka seriemördare, sorry Tom.

Poti sa i en tidigare intervju att han tänkte börja använda visir och det verkar han stå fast vid, smart kille. Han har för övrigt blivit pappa för första gången i sommar.

Enligt capsfans på twitter ska jag vara mäkta förbannad över att Jay Mohr har twittrat följande: ”Out of all the sports, would you agree that baseball players are the biggest dicks and hockey players(not ovechkin) are usually the coolest?”

Vem bryr sig om vad en c-skådis tycker?

Svenskbekantingen Wayne Fleming har blivit utsedd till assisterande tränare i Tampa Bay. Jag erkänner villigt att den enda anledningen till att jag tog upp det är att jag aldrig i mitt liv har kunna använda svenskbekantingen på ett naturligt sätt förut så nu när jag hade chansen var jag tvungen att ta den.🙂

Det här inlägget postades i Ramblings och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till En uppdatering om Tom Poti och hans seriemördarögon

  1. Tess W skriver:

    Läskigt med alla hans allergier!
    Min son är också allergisk fast inte så där mycket!

    Tack för svaret på ekonomin.

    Nu börjar det klia i mina fingrar, nu måste jag snart sätta på mig den där röda t-shirten som hänger i skåpet….
    Jag har bestämt mig, jag struntar i om autografen som Bäckis skrev försvinner(eller struntar i är förstås fel men jag tar den chansen!)jag tänker använda den ändå!

    Stora kramar Tess W

  2. xa2173 skriver:

    Bara du inte tvättar den så stannar den säkert kvar på Tröjan Tess.

    Jay Mohr känns inte som hans power sträcker sig för att röra mig riktigt. Då är det värre med Potis rensa-framför-egen-målvakt i BP. Får la se om det spelar in Sarge mer och mer i den positionen.

  3. xa2173 skriver:

    Snabba news:
    Flash signar nytt kontrakt, ett år där ryktet (Tarik) säger att caphiten är på 2.6. Dugligt. Step it up Flash, eller snarare lägg dig på den nivån där det inte gör för ont att bli av med dig vid en trade, men att du samtidigt har ett bra värde för andra teams. Ungefär? Hur som ligger Caps cirka 6 miljoner dollares från taket nu, och med en del hål att fylla för att ha ärlig chans på cupen. Så som en andre center och en grinig försvarare.

    Troligen trupp för tillfället:
    Ovie – Bäckis – Knuble
    Semin – Flash – Laich
    Chimera – Perreault/Mackan – Fehr
    Bradley – Gordon – Steckel

    Green – Schultz
    Poti – Alzner
    Carlson – Erskine

    Varlamov / Neuvirth

    En spelare av högsta NHL klass har gått ut och snackat skit om Ovechkin, Pittsburghs storstjärnan Maxime Talbot (jo, ja.. ”storstjärna”). En ganska öppen intervju där ordet ”hate” förekommer. Ni kan lyssna på den här:

    Om Ovechkin bryr sig? Troligen inte nämnvärt, men jag gissar att en eller sju tacklingar kommer ske på Talbot per match under säsongen, både från the Great Eight (Ovie) och resterande. Kanske Bradley går in och drar lite gruff till och med.

    Detta var nog de största nyheterna.

  4. Malin skriver:

    Caps har bytt bort Stefan Della Rovere för slagskämpen D.J. King från St. Louis. Ett envägskontrakt på två år. $625,000 nästa år och $650,000 under 2011-12.

    • xa2173 skriver:

      Själv har jag inte kommit så långt att jag lyckats förstå detta fullt ut än. Mer än de ångrat sig med enforcer.

  5. Malin skriver:

    Tess eller någon annan Brynäsmänniska var ni på ispremiären idag?
    Jag har tittat på två olika klipp från från träningen och såg dig inte Tess men du kanske gömde dig?🙂
    I fall någon var där vill jag ha en utförlig Bäckström rapport. Om han var där alltså annars är det ju svårt att vara utförlig.

  6. Malin skriver:

    Shaone Morrison är klar för Buffalo.

  7. Tess W skriver:

    Nej var tyvärr inte där hade missat att det var första träningen på is då jag varit bortrest.

    MEN kan rapportera att Bäckis ock Markström direkt efter träningen åkte för att vara med i Isbrakers(stavning?) match!
    Stod i Gefle dagblad i alla fall!
    gd.se är adressen!

    Stora kramar Tess W

  8. Malin skriver:

    Mm jag läste det.
    Så här ser ishallen ut i Ramsele http://desmond.yfrog.com/Himg827/scaled.php?tn=0&server=827&filename=oi5.jpg&xsize=640&ysize=640 inte helt vanligt med en potatisodling på parkeringsplatsen.🙂

  9. xa2173 skriver:

    Mycket rykten just nu, ska bli intressant att se imorgon kväll

  10. Malin skriver:

    Yupp, Belanger tillbaka till Caps ett år för 1,85 miljoner och Flash eventuellt på väg bort.
    Den som lever få se.🙂

  11. xa2173 skriver:

    Precis, även Chimera snackas det en del om. Får se om det smäller till nästa vecka

  12. Malin skriver:

    Vilka är källorna för Chimera ryktet?

  13. xa2173 skriver:

    Kolla med YNC, på Japers skrevs många kommentarer om Chimera + Pick för Bieksa. Enda källan någon valde posta om det senare var hittepå. Men YNC skrev att namnet hade ploppat upp runt omkring på nätet.
    Försöker man hitta någon djupare nu måste man plöjja genom oändligt med forum (eller twitters) då detta snackats om högt och lågt (google search).

  14. Malin skriver:

    Ok, jag har själv inte sett någon källa som känns trovärdig. Men du vet hur det bruka vara med GMGM när det gäller sådana här saker, de affärer som verkligen blir av brukar man aldrig höra ett pip om före allt är klappat och klart.

  15. xa2173 skriver:

    Nej, detta kanske retade honom. Att något om något smet ut. Så han avvaktar lite. Eller så smäller det till början denna veckan.

    Huet va fantastiskt, smack boom poof och Huet kom for no prize at all.

Kommentera

