Alexandre Giroux skriver på för Edmonton Oilers

Det verkar som om Alexandre Giroux har skrivit på för Oilers. Jag har dock inte sett det bekräftat officiellt än. Det är ingen förlust för Washington men givetvis tufft för Hershey Bears att förlora en av sina bästa spelare men det är priset man får betala när man vinner. Vinnande lag  blir alltid mer eller mindre sönderplockade och många spelare blir överbetalda av andra lag som tror att spelarna är bättre än vad de egentligen är.

Giroux har spelat 636 AHL-matcher och skrapat ihop 570 poäng. Han har slagit ett mängd AHL-rekord, förra året gjorde han mål i 15 matcher i rad och slog Brett Hulls rekord som stått sig hur länge som helst.

Giroux är för bra för AHL men inte tillräckligt bra för NHL. Han blev erbjuden ett mer pengastint kontrakt från KHL men valde att tacka ja till Oilers för att han tror att han kommer få en ärlig chans att spela i NHL där. Jag tror att han kommer få spela ett par matcher i Oilers men att han helt enkelt inte är tillräckligt bra för att spela en längre period ens i ett av de sämre NHL-lagen.

Uppdaterad 11 November 2010

Alexandre Giroux lyckades inte ta en plats i NHL den här säsongen heller. I en intervju med Patrick Williams förklarar han varför.

Det här inlägget postades i Ramblings och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Alexandre Giroux skriver på för Edmonton Oilers

  1. Malin skriver:

    GMGM om kontrakten till Cullen och Lombardi:
    ”Some of these teams that are signing these guys to this money are going to regret it,” he said. ”Some players have nice reputations but their actual play on the ice isn’t where people think it is.”

    Håller fullständigt med om det men när han säger att Mathieu Perreault, Marcus Johansson och Tomas Fleischmann ska räcka till som andra centrar hoppas jag att han egentligen menar det tror jag inte alls och jag har har en plan på hur jag ska få Boston att ta Fleischmann och ge oss Patrice Bergeron.🙂

    http://voices.washingtonpost.com/capitalsinsider/mcphee-talks-free-agency.html?wprss=capitalsinsider

  2. Joel skriver:

    Helt rätt där Malin. Gief Bergeron, skulle (nog) passa perfekt.

  3. Malin skriver:

    Det är nog en pipe dream tyvärr. Även fast Boston har ett överskott på centrar efter att de plockade Tyler Seguin i draften så verkar de i första hand vara intresserade av att dumpa Savard och han är jag inte intresserad av pga att hans kontrakt inte går ut förrän 16/17.
    Men Bergeron hade varit perfekt. Bara ett år kvar på kontraktet och förhoppningsvis är Marcus Johansson eller Perreault redo att ta över 2C då. Han är en bra tvåvägsspelare, duktig på att döda utvisningar och pk:t behöver caps verkligen förbättra till nästa säsong.

    Dessutom skulle de betyda att vi slapp se Flash spela center vilket vore en välgärning i sig. Ett annat plus är att Bäckström slipper teka mot Bergeron i framtiden han har brutalt dålig tekningsstatistik mot honom.

  4. xa2173 skriver:

    Vet inte om twitter då xa har haft semester. 3.75 för Halak.. det är som sagt inte målvakternas sommar.

    Micha och Volche te Pens? vafan

  5. Malin skriver:

    Michalek hade jag kunnat tänka mig men inte med det kontraktet han fick. Fem år är för långt och 4 miljoner är för mycket i ”lön”. Han hade antagligen spelat i caps första eller andra backpar den här säsongen men de kommande fyra åren tror jag att han hade blivit nedknuffad till tredjebackpar efter Green, Carlson, Schultz och Alzner. Om de hade sajnat honom kanske inte pengarna skulle räcka till att förnya ovanstående spelares kontrakt när det är dags.

    Samma sak med Paul Martin (också Pens) även fast han är riktigt bra och kanske tom värd fem miljoner om året så är ett femårskontrakt för långt för min smak.
    Sedan hade jag ju hellre sett att de förstärkte ett västlag istället för Pittsburgh men nu är det som de är. 😦

    Volche? Menar du Volchenkov?
    Han var jag aldrig sugen på.
    Det märks att du haft semester han gick till New Jersey.

    Ska du fira någonting nu när caps att har förlängt med din favorit?
    En Boyd Gordon tårta kanske.

  6. xa2173 skriver:

    Så va det, två försvarare. Slarvigt av mig.

    Klart kontrakten inte va fördelaktiga för Caps i som det nu blev, men de drog verkligen upp sitt försvar. Bra keeper (oftast), bra försvar bra centrar.. yttrarna är väll sådär.

    Det har verkligen inte smällt något enormt än så länge på marknaden. Hamhuis gick dit man trodde han ville osv. Men nu ska jag på semester igen, så jag får hänga på vad som sker nästa vecka igen.

    Ta hand om er

  7. xa2173 skriver:

    Och visst fasiken e jag glad för Boyden! Bara hans rygg blir 100% så löser han BP

  8. Malin skriver:

    Jeff Schultz har skrivit på ett fyraårskontrakt värt 11 miljoner. Känns som ett ganska rimligt avtal för båda parterna.

    Nylander har för övrigt blivit uppsatt på waivers i dag.

  9. Malin skriver:

    Joe Corvo har skrivit på ett tvåårskontrakt med Carolina värt 4.5 miljoner.
    Jag kommer inte sakna honom ett dugg.

  10. Malin skriver:

    Caps har sajnat Brian Fahey en 29årig back. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11569

    De har också skrivit kontrakt med en 26årig forward Kyle Greentree. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11408

    Efter att ha läst lite kommentarer från människor som följer ahl bättre än vad jag gör verkar det som båda spelarna är tänkta att spela i Hershey och att Greentree som har spelat fyra nhlmatcher i sin karriär eventuellt kan tänkas bli uppkallad till Washington när folk blir skadade.
    http://www.hersheybears.com/detail.php?id=3273

  11. xa2173 skriver:

    Sarge kontrakt e fint. Det va nog lite billigare än vad jag trodde faktiskt. 3 va nog inte omöjligt. Med samma utvecklingskurva så blir det godis.

    Nya spelarna är rutin in i AHL laget. Inget direkt överspännande helt enkelt.

  12. xa2173 skriver:

    Fehr, gidis!

  13. Joel skriver:

    Varly, Varly, Varly!🙂

Kommentera

