Första Posten

Att börja med en hockeyblogg i juni kan tyckas vara lite knäppt och det är det säkert sant, men någon gång ska man ju börja. Den här bloggen kommer att handla om hockey i alla dess former, men framförallt om NHL. Mitt favoritlag är Washington Capitals, så det kommer att bli mycket Caps prat men även inlägg om de övriga 29 lagen.

Den senaste månaden har jag givetvis ältat i oändlighet vad som gick fel för Caps. Och med ältat menar jag jämfört laget med olika årgångar av exempelvis Islanders, Oilers och Red Wings. Tanken med jämförelserna har varit att se hur respektive lag såg ut precis före deras storhetstider. Det visade sig att samtliga lag misslyckades totalt i ett eller ett par år med ungefär samma spelarmaterial som de senare vann Stanley Cup med, så det finns hopp.

Men det är ett ämnen för en helt annan post, eller tre.

Allmän introduktion var det ja. Mina andra favoritlag är MODO och Hershey Bears. Jag tror inte att det kommer bli så mycket elitserieprat här men nu har jag i alla fall redovisat var mina sympatier ligger. En del prat om AHL och Hershey kommer däremot garanterat dyka upp. Det känns särskilt aktuellt just nu när Hershey bara är dagar ifrån att spela Calder Cup finalen mot Texas Stars.

Jag har ett ganska brett hockey intresse det är lika sannolikt att jag kommer att rambla om avancerad statistik som det är att jag kommer att ta upp min avsky för alla i klanen Staal (ok, Jared Staal har inte direkt gjort något som stör mig än men det är säkert bara en tidsfråga och med tanke på att han tillhör Carolina nu så kommer jag att få se honom i minst sex matcher om året om han tar en plats i laget.) eller spekulera i vad för otäcka skadedjur som som bor i Scott Hartnells hår.

Efter den Staalparentesen så framgår det nog ganska tydligt varför jag valde namnet hockeyramblings.

Rambling enligt Merriam-Webster:

1 a : to move aimlessly from place to place b : to explore idly
2 : to talk or write in a desultory or long-winded wandering fashion
3 : to grow or extend irregularly

Nummer två stämmer ganska bra va?

Det får mig osökt att tänka på twitter. Jag är av förklarliga skäl ganska dålig på att uttrycka mig på enbart 140 tecken men det hindrar mig inte från att försöka.🙂

Adressen till mitt personliga twitter konto finns i aboutposten. Bloggens twitterkonto finns på höger sida av bloggen. Om man vill ha reda på hockeynyheter snabbt så är det twitter som gäller. Hockeyramblingskontot kommer till största delen bestå av Retweets för att vidarebefordra hockeynyheter före de blir artiklar och liknande.

OK, nu vet ni vad ni har att vänta er om det låter som eran grej Välkomna!

Och kommentera gärna.

Det här inlägget postades i Ramblings och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Första Posten

  1. xa2173 skriver:

    Äntligen!

  2. Tess W skriver:

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Så kul ska det bli!
    Saknar allt hockey snack.

    Just nu är jag mest orolig över Brynäs och alla målvakter som sticker till NHL därifrån.

    Har Peter Forsberg bestämt sig än hur det blir med en fortsatt kariär.

    Än en gång detta har jag sett fram emot, din blogg!

    Stora kramar Tess W

    • hockeyramblings skriver:

      Roligt att höra att man varit efterlängtad.🙂
      Jag är säker på att Pecka Alcén kommer att få vem du än blir som blir första keeper att se ut som en ung Patrick Roy. Han har the magic touch för tillfället.

      Peter Forsberg blev intervjuad av Lotta Bromé igår (p4 extra tror jag). Jag har inte hunnit lyssna på intervjun själv än men i princip sa han att han ska träna hårt men känns det inte hundra så lägger han ner.

  3. Joel skriver:

    Mycket kul Malin, tack för länken!

    Nu blir det här ”ersättningen” till Bäckisbloggen och jag kommer nog vara här ganska dagligen. Dock kommenterar jag nog endast på Capsrelaterade nyheter och bryr mig inte speciellt mycket om de andra lagen, men det kan hända ibland att jag sticker näsan i blöt även där.

    Som sagt, kul!🙂

Kommentera

